Lev livet du älskar

COMEDY

Publicerad 2010-04-28 19:33:00 i Allmänt,

Firade Andreas på Norra Brunn Comedy igår kväll.

Komiker, Niklas Andersson, Dominic Henzel en riktigt skön stockholmare (Rätte bågar killen i synsam reklamerna.) huvudnummret, Johan Glans. Han är verkligen den bästa. Skrattade i princip hela kvällen! Underbart.

Sov på Hotell vilket kan vara det skönaste! Frukosten slår typ allt!
Jag tror jag lyckades ganska bra med present i år! :)

REDO FÖR ROADTRIPP

Publicerad 2010-04-26 20:29:21 i Allmänt,

Är så galet slut på alla dessa radiokanaler som spelar samma samma låtar. men jag ska inte waina utan jag stänger med glädje av radion för nu har lisa brännt cirkus 15 super goa skivor till mig. Är redo att dra til roskilde imorgon! :)

GRÖNAN

Publicerad 2010-04-26 20:28:01 i Allmänt,

Villken toppen helg jag har haft!!
Var på Gröna Lund med Pelle, Daniella, Krilla och födelsedagsbarnet Andreas. härligt att vara på premiären. Firade andreas lite i förskott!
På kvällen åt jag middag med Anreas och hans släkte. Svårt att slita sig men sedan åkte jag till Märsta på Fekke med Bellosch i hennes och korvens lägenhet! :)
Första gången jag provade att stoppa brunt tränbärssmakande skit under läppen. Det gör vi aldrig om, men det blev en rolig nickokick!

MUSIKAL

Publicerad 2010-04-22 23:43:08 i Allmänt,

Idag skulle vi in och kolla på tibblemusikalen. Träffades på donken inan för att umgås lite gamla vänner emellan. Jag, Joanna, Linn, Sofia, Mika och Valerie.
Tibblemusikalen, Ja tack! Säger ingenting bygger inte upp någon förväntan för nån. Det var en vanlig musikal på så sätt att den var djup och tung. Tusse satte sina spår i gåspälsen! Alla som vill borde verkligen se den. De var riktigt grymma! Speciellt min sångfågel Tusse!
Tack för en härlig kväll tjejer !

Snart ska jag glida iväg och hämta kämpen på Tegel.

MIKAS SKIVA

Publicerad 2010-04-22 23:40:59 i Allmänt,

Jag och Valerie tog tåget in till stan då vi möter christoffer som ska till täby och ta bilen in till stan därifrån. Vi Går från täby station till Tibbles aula där tusse övade inför sin musikal. men hon hade långt kvar av genrepet så jag och Valerie ville ta tåget vidare in till stan. Springandes genom ösregnet skyndade vi till tåget och jag blev grymmt taggad på att ta tåget hem istället flr allt kändes så meningslöst. Men vi tog tåget in och stannade på 7-eleven och köpte oss varsin Monster Energi dryck! Det satte fart på kroppen och fick den att hålla igång i timmar.
När vi hade 3 minuters promenad kvar till Skyddsrummet ringer tusse och samtidigt ser vi henne och Chrstoffer åka förbi i bilen. alltså kommer de före oss in till Skivan. Surt!

Skyddsrummet

SNÖ

Publicerad 2010-04-21 18:21:48 i Allmänt,

Idag har jag haft en riktigt bra dag på jobbet. Ångrar inte att jag cyklade imorse, jag blir så mycket piggare hela dagen! Men halvvägs hem ångrade jag big times.  När jag kom till Solbergasjön började det spöregna och blåsa. Skönt. NEJ!
Men det var det värt när jag kom hem och såg min lönespec. känns som om australien resan kommer få sig en hel del! :)

Nu ska jag pulsa ut i snön och dra iväg till Valerie för att ladda upp inför Mikas skiva! :)

JOBB

Publicerad 2010-04-21 05:10:27 i Allmänt,

Dags att dra iväg till jobbet! Skönt. Jag tror jag tar Cykeln idag faktiskt, känns skönt att vakna till lite extra innan jobbet. Har galen träningsvärk efter mitt och torkels Gym pass igår! Kan det bli bättre, naej! :)

LYCKA

Publicerad 2010-04-21 05:09:06 i Allmänt,

Kan det bli mycket bättre än så här?! Jag är riktigt taggad på sommaren, jobba galet mycket, Roskilde med broder och lisa. Avslutningen blir på andra sidan jordklotet som förlänger sommaren 3månader!

Det gick riktigt bra i stan igår. Nu har vi bokat några nätter på varje ställe vi kommer till. Gaah Fiji havsutsikt och 20 meter till havet! Jag vill dit NU! Det är riktigt riktigt billigt att bo. Helt underbart!

TISDAG

Publicerad 2010-04-20 09:45:13 i Allmänt,

Morgon promenad i Solen
Mummsig frukost

Åkte till stan med therese och kollade igenom resan bokade lite boenden för att vara lite säkra. Första boendet i Australien, första stoppet på hela resan blir ett dorm med 8 andra människor. Känns bra att drömma sig bort ett tag.
Jobba
Gymma med Torkel, hon kan sin grej och klarar av att träna utan hets. Vilket jag kan behöva.

GOSSIP

Publicerad 2010-04-19 23:28:58 i Allmänt,

Just nu Gossip Girl och ett kallt glas havremjölk! Ja tack!

imorgon stan med Therese för att planera resan! gorvy!

LILLE MANN

Publicerad 2010-04-19 22:45:10 i Allmänt,

Cyklade hem från jobbet idag! Grymmt skönt. då behöver man inte träna hemma sen! :)
Mina nya springskor är som de gylleneskorna! Man flyger fram på de nysopade vägarna!

Kom hem till ett tomt hem och laade mig en god middag och en härlig smothie i min juicepress.

KAKA

Publicerad 2010-04-18 14:48:53 i Allmänt,

Jag mår riktigt bra just nu. Allt känns tipp topp sen jag kom hem från norge! Självklart skulle jag vilja vara kvar där och bara gotta mig men för att vara realist så mår jag så bra som möjligt hemma just nu.

Idag kommer torkel och spunken frida hit för att prata lite strunt och äta gott. Länge sen jag träffade de tjejerna.
Sen blir det Valeries Skiva ikväll. Snickare jovars det kasnek var det jag ville bli när jag var liten.

Hur gott såg inte det här ut då?! Varma päron, Glass och kladdkaka. Smarrigt ihop kok av mig och Andreas. Eller ja han bidrog i alla fall med idén ;)

SOOLEN ÄR HÄR

Publicerad 2010-04-18 14:21:23 i Allmänt,

Ledig dag och solsken kan det bli bättre?! Naej tror inte det va!!
Det blev en tidig uppgång för att dra till täby med gubben. Nu har jag äntligen fått mina älskade tunna converse. Ja visst var det jag som inte skulle shoppa innan australien men de var de ända jag behövde. fick de även för 300 kr. HA då kan jag ju inte bara säga nej.

Har skickat in några gamla mobiler till envirofone.se och så får man lite pengar för de. Riktigt gött.
Tror även att det blir till att sätta upp massagebänken i grannens frigga och massera lite för en god pening.

APPOHS

Publicerad 2010-04-16 21:46:23 i Allmänt,

Idag har jag och mammsen shoppat loss av kuddar och inredning till övervåningen! Det lyckas alltid bli en del.
köpte även nya joggingskor, ett slag i ryggen. det blir ingen shopping för mig innan australien det är en sak som är säker!

Andreas mitt lilla Santa maria Freak gick igenom våra kryddlodor och rensade bort kocken och knorr kryddor. Hittade denna som vi gladeligen slängde. Kolla datumet.

HEMMA

Publicerad 2010-04-14 08:16:38 i Allmänt,

Japp äntligen hemma efter den långa färden på 12 timmar. Härlig bussresa har inte sovit många bra timmar. Dags att åka till kursen som håller på hela dagen. Skönt att bättra på träsmaken i rumpan lite till!

NORGE

Publicerad 2010-04-10 18:27:41 i Allmänt,

SOL I HEMSEDAL!! sitter förtillfället med en cider i handen efter en grymm dag i pist och offpisten!

Det är DRÖM!!

SKIDOR

Publicerad 2010-04-07 18:32:37 i Allmänt,

Sitter hemma i stugan efter en grymm heldag i backen!!! Mulet väder men konstigt nog är jag superröd i ansiktet och det hettar ordentligt. Galet. Har nog inte ens sett skymten av solen idag!

Resan upp igår tog tolv timmar och var riktigt förjäklig men fylld med några guldklimpar. Väl framme känndes allt riktigt bra! Tillbaka till min bror där jag hör hemma.

Riktigt bra cribb de bor i här! Älskar att dega i mitt underställ!

NORGE

Publicerad 2010-04-05 23:23:38 i Allmänt,

Väldigt motiverande att det snöade idag. härligt efter sommar dagen vi fick igår.

Men konstigt nog åker jag mot vintern imorgon. Jag Patrick och Rickard ska åka till Norge och brorsan! :)

Jag känner mig förtjänt av lite semester!

FULLT HUS

Publicerad 2010-04-03 17:09:01 i Allmänt,

Gud vad jag älskar när huset är fullt med folk. Skärgårdsstadare och bonus familj. de kommer och går som de vill!
Igår hade jag spontan middag med Joanna och Tusse. super gott med grillspett och kyckling! Allt gick bra fram till att vi skulle börja grilla.

Jordgubbar med vaniljglass. Ja tack!

5 MÅNADER

Publicerad 2010-04-02 10:46:29 i Allmänt,

Jupp om fem månader kommer jag och Therese Precis ha landat i Sydney! Kan det bli bättre?! Naej tror inte det va.
Förtillfället har vi bestämmt att ösa gärnet och slita hela sommaren. Jag ska satsa på att tjäna mängder med pengar och hänga med alla mysiga vänner hela sommaren.
Men om vi ska se till nutid så har jag precis tränat och tagit ett långt bad. och snart bär det av till Jobbet. Röd dag, alltså 100% OB. Ja Tack!!

GLAD PÅSK!

Torkel och Linnéas nya landskapsrätt, Jordgubbar och passionsfrukt.