Lev livet du älskar

VILKEN TOPPEN DAG

Publicerad 2010-05-20 17:25:12 i Allmänt,


När jag säger det gör jag det inte alls med ironi i rösten, nejnej. Frågan är dock om man kan få en bra dag om man vaknar med utslag i snsiktet på händer, armar och magen. Har dessutom kännt mig lite svimmfärdig hela dagen och så cyklar jag till Doktorn betalar 150 spänn är där i 2 minuter och får reda på ingenting. utan har en kräm och tabletter att hämta ut på Apoteket som säkert inte hjälper alls för de inte har någon aning om vad det var! Det vet man när man kollat på utslagen i 2 sekunder, nejmen det där vet jag inte vad det är. nehe men ta reda på det då. nejmen prova den här krämen och kom tillbaka om det blir värre. Jaha så Då fick jag reda på att det kan bli sämre. Kul! 

Köper mig en twister på favvan som ett tröstpris på min egen ork att försöka cykla hem på den ortoligt roliga flaxenviksvägen. (livsfarlig väg) Jag brukar bli lite smått förbannad när jag själv kör bil och möter en cyklist där. Så jag tar mig fram till skogsrundan i maggan med svetten rinnandes ner för ryggen, men sen kommer jag inte så mycket längre. Nej för Kedjan hoppar! Jäkulens! Okej ett andetag och flera försök till att laga. Nej den kedjan var helt ute och Cyklade på en annan väg typiskt!
Så det blev till att gå hem därifrån svettig, trött och som toppen av isberget envisades de j***a pedalerna med att slå på min fotled gul, blå och skrapig. Det hela blev mycket bättre genom att se bilisterna sitta< och svära åt mig och köra lite för nära mig för att markera att jag är dum i huvudet. Tack det hjälpte massor!

Men nu när jag väl är hemma kan jag äntligen känna mig lite stolt över mig själv, jag tog mig hem. Jag överlevde. Det är i såna situationer som det känns skönt att se tillbaka på stunder som jag hade hos Madelén igår, man vet att det finns vänner som bryr sig om en och att de skulle undra lite vart man tagit vägen. Det hindrade mig från att inte lägga mig i diket och ge upp! Kanske min rödhåriga envishet och illska också var med på ett hörn. 

Det är dock galet hur lyckan kan komma tillbaka lika fort som den försvann. kom hem och fann ett paket från Ellos i lådan, ett par beiga Cinos som var über snygga! Tack och gud vad jag har letat dessutom 30 % rabatt på de! Score och dagens escalad är glömd! 



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela